ویزای F-2

ویزای F-2 یک ویزای غیر مهاجرتی است که توسط یک مقام در سفارت یا کنسولگری به همسر و فرزندان زیر 21 سال دارنده ویزای F-1 اعطا می شود تا او را برای سفر به ایالات متحده همراهی کنند.


اطلاعات تکمیلی

• هیچ تضمینی برای صدور ویزا وجود ندارد. تا زمانی که ویزا نگرفته اید برنامه سفر خود را نهایی نکرده و بلیط نخرید.
• برای کسب اطلاعات درباره کار در ایالات متحده به  این نشانی مراجعه کنید و فرم (I-765) را که دستورالعمل های مجوز کار است در وبسایت اداره مهاجرت آمریکا مشاهده کنید.
• اگر گپ تحصیلی دارید در وبسایت ( SEVP) به قسمت Do Students Returning from Temporary Absences Need New Visas? مراجعه کنید. اگر ویزای دانشجویی شما هنوز معتبر است اما در خارج از ایالات متحده هستید باید با مقامات موسسه آموزشی تعیین شده خود مشورت کنید.
• همسر و فرزندان مجرد شما که قصد دارند در طول تحصیل با شما اقامت کنند می توانند برای ویزای F-2 یا M-2 اقدام کنند. اگرچه پرداخت هزینه (SEVIS ) مورد نیاز نیست اما موسسه آموزشی شما باید فرم (I-20) را برای آنها صادر کند که برای درخواست ویزا لازم است. شما باید یک کپی از ویزای F-1 یا M-1 خود و مدرکی مبنی بر وجود رابطه ارائه دهید.
• فرزندان خردسال تان اجازه دارند در حالی که شما را همراهی می کنند در ایالات متحده به موسسه آموزشی بروند.
• سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های ایالات متحده در مورد درخواست‌های ویزا که مبتنی بر ازدواج همجنس‌گرایان است به همان روشی که ما درباره درخواست‌های همسران با جنس مخالف قضاوت می‌کنیم داوری می‌کنند.
• ویزای معتبر ایالات متحده در پاسپورت منقضی شده هنوز معتبر است. ویزا تا تاریخ انقضای آن اعتبار دارد مگر اینکه لغو شود. اگر در پاسپورت منقضی شده ویزای معتبر دارید آن را از پاسپورت منقضی شده خود حذف نکنید. می توانید از ویزای معتبر خود در پاسپورت منقضی شده به همراه پاسپورت معتبر جدید برای سفر و پذیرش به ایالات متحده استفاده کنید.

وابستگان با اخذ ویزای F-2 و M-2 اجازه کار در ایالات متحده ندارند. غیرمهاجران با ویزای F-2 و M-2 به طور تمام وقت و پاره وقت مجاز به تحصیل هستند. اگر فرد وابسته بخواهد دوره تحصیلی کاملی را فراتر از سطح ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان یا در سطح شغلی دنبال کند می تواند درخواست تغییر وضعیت به F-1 یا M-1 را بدهد.
افراد تحت تکفل با ویزای F-2 معمولا همزمان با مدت زمان وضعیت دانشجویی F-1 پذیرش می شوند پس تا زمانی که دانشجو با ویزای F-1 وضعیت دانشجویی خود را حفظ می کند ملزم به درخواست تمدید اقامت نیستند.
اگر مسئول موسسه آموزشی تعیین شده (DSO) به دانشجو F-1 تمدید اقامت دهد سیستم اطلاعات (SEVIS) هم برای دانش آموز F-1 و هم برای وابستگان F-2 توسط مسئول موسسه آموزشی تعیین شده (DSO) به روز می شود.


تغییر وضعیت ویزا

همسر و فرزندان خردسال دانشجویی که مایل به تغییر وضعیت خود به ویزای همراه F-2 هستند باید درخواست تغییر وضعیت (COS) خود را در فرم (Form I-539) ثبت کنند البته باید توجه شود که وضعیت فعلی غیرمهاجر بودن آنها معتبر و منقضی نشده باشد.
اگر اداره مهاجرت آمریکا درخواست تغییر وضعیت (COS) دارنده اصلی ویزا را رد کند افسران باید هرگونه درخواست تغییر وضعیت افراد وابسته را هم لغو کنند.
 برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد اینجا کلیک کنید.

همین الان فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کرده و وقت مشاوره رایگان حضوری خود را رزرو کنید