برای اپلای تحصیلی کانادا  دقیقا چکار باید بکنید؟

یک موسسه آموزشی انتخاب کنید

در چه رشته و دانشگاهی تصمیم به ادامه تحصیل دارید. مهم است که تا آنجا که می توانید در مورد مؤسساتی که در نظر دارید، اطلاعات کسب کنید تا مطمئن شوید که بهترین انتخاب ممکن را دارید.

نحوه گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا

قوانین اپلای در دانشگاه

بعد از اینکه دانشگاه های مورد نظر خود را شناسایی کردید، در وب سایت آنها شرایط پذیرش را مطالعه نمایید و با فرآیند اپلای دانشگاه آشنا شوید. قوانین اپلای در موسسات مختلف متفاوت است، اما شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

آیا شما واجد شرایط هستید؟

در کانادا، هر دانشگاه شرایط ورودی خاص خود را دارد و شما را به صورت فردی ارزیابی می کند. با این حال، فارغ التحصیلی از دبیرستان و وضعیت علمی خوب معمولا حداقل شرایط لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی است.

چه مدارکی برای اپلای لازم است؟

شما نیاز به ارائه اسناد رسمی، مانند مدارک فارغ التحصیلی، ریز نمرات از دبیرستان و …. خواهید داشت و لازم است آن مدارک، ارزیابی و به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تشخیص مدارک اولیه برای اپلای با موسسه دانش کسری در تماس باشید

آیا شرایط زبان را برآورده می کنید؟

دانشجویان بین المللی در کانادا، بسته به دانشگاه و رشته ای که برای آن اپلای می کنند، باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشند و با ارائه مدرک آیلتس یا تافل آن را به اثبات برسانند.

 روند اپلای تحصیلی در کانادا 

فرآیندهای اپلای، بسته به استان متفاوت است. در برخی از استان ها، دانش آموزان می توانند از طریق یک سرویس جامع مرکزی برای حداکثر ۵ دانشگاه اپلای نمایند. در موارد دیگر، میتوانید مستقیماً از پرتال دانشگاه اپلای نمایید. همچنین میتوانید برای اطمینان خاطر برای بیش از یک رشته یا دانشگاه در صورتی که در انتخاب اول خود پذیرفته نشدید اپلای نمایید.

ددلاین اپلای دانشگاه ها چقدر است؟

ددلاین ها متفاوت است، اما به طور کلی، شما باید حداقل هشت تا دوازده ماه قبل اقدام نمایید. ترم های ورودی برای دانشجویان بین المللی ترم های سپتامبر و ژانویه است.

اخذ مجوز تحصیل Study Permit

پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های کانادا، باید برای اخذ ویزای تحصیلی در سفارت کانادا اقدام کنید.

می توانید به صورت آنلاین درخواست خود را سابمیت کنید. جزئیات مربوط به ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی را می توانید در وب سایت اداره شهروندی و مهاجرت کانادا جستجو کنید .

جهت اپلای تحصیلی کانادا در استان کبک نیز باید نامه اقامت کبک (CAQ) را قبل از سابمیت در سفارت از آن استان دریافت کنید. اطلاعات بیشتر را می توانید به صورت آنلاین در لینک زیر مطالعه نمایید

immigration-quebec.gouv.qc.ca/ en /immigrate-settle/students

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا ، باید ثابت کنید که پول کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده که با شما به کانادا می آیند، و ایاب و ذهاب برای شما و اعضای خانواده که می آیند را دارید. در برخی موارد، شما همچنین نیاز به گذراندن یک معاینه پزشکی دارید که سلامت شما را ثابت کند.

برای تحصیل در کانادا، باید قانونمند باشید، سابقه کیفری نداشته باشید و خطری برای امنیت کانادا نباشید و یکی از مدارک ضروری برای سابمیت درخواست ویزای تحصیل در کانادا ارائه نامه سوء پیشینه میباشد.

همچنین باید به افسر ویزا ثابت کنید که دلیل اصلی شما برای آمدن به کانادا حضور در دانشگاه است و پس از پایان تحصیل، کانادا را ترک خواهید کرد که این مطالب را باید در انگیزه نامه یا همان SOP توضیح دهید.

کار در کانادا هنگام تحصیل

از سال ۲۰۱۴، دانشجویان بین المللی تمام وقت تازه وارد با مجوزهای تحصیلی معتبر مجاز به کار در کانادا هستند. آنها می توانند ساعت های نامحدودی را در محوطه دانشگاه کار کنند و اگر برنامه آنها حداقل شش ماه طول بکشد، می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته در حالی که تحصیل در حال پیشرفت است در خارج از دانشگاه و در طول تعطیلات تحصیلی، تمام وقت کار کنند.

دانشجویان بین المللی که مایل به کار در حین تحصیل هستند باید شماره بیمه اجتماعی (SIN) را از سرویس کانادا دریافت کنند.

دانشجویان بین المللی در کانادا نیز مجاز به کار به عنوان بخشی از یک برنامه همکاری یا کارآموزی هستند تا زمانی که کار بخشی از برنامه آموزشی آنها باشد. دانش آموزان در این برنامه ها علاوه بر مجوز تحصیلی، به مجوز کار نیز نیاز دارند.

کار و اخذ اقامت دائم کانادا بعد از اتمام تحصیل در دانشگاه

برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWPP) به دانشجویان بین المللی که از یک برنامه حداقل هشت ماهه در یک دانشگاه کانادا فارغ التحصیل شده اند اجازه می دهد تا تجربه کاری در این کشور کسب کنند. این مجوز به دانشجویان اجازه می دهد تا حداکثر سه سال برای مدت زمانی که دوره دانشگاه آنها طول کشیده است، کار کنند. اگر معیارهای خاصی برآورده شود، همسر دانشجو ممکن است بتواند مجوز کار باز (Open Work Permit) همسر را دریافت نماید.

اپلای تحصیلی کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *