همه چیز در مورد دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر (University of Manchester) یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های انگلستان و جهان است. این دانشگاه در سال ۲۰۰۴ از ادغام دو دانشگاه قدیمی‌تر (دانشگاه منچستر و دانشگاه UMIST) تشکیل شده است.
این دانشگاه در شهر منچستر واقع شده است و دارای بیش از ۴۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و فوق تحصیلی است.

 بیش از ۲۰۰ رشته تحصیلی

در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.
در رتبه‌بندی QS World University Rankings 2022 به عنوان یکی از ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و در رتبه‌بندی Times Higher Education World University Rankings 2022 نیز در جایگاه ۲۷ جهانی قرار دارد.

دارای مجموعه‌ای بزرگ از امکانات جهت کمک به دانشجویان در تحقق اهداف تحصیلی و شغلی است. این امکانات شامل کتابخانه‌های بزرگ، مراکز تحقیقاتی، مراکز ورزشی، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات مشاوره و کارآموزی، خدمات حمل و نقل و مسکن دانشجویی است.

یک دانشگاه جامع و بزرگ با محیطی بین المللی

این دانشگاه دارای ۳ کمپوس در شهر منچستر است که به طور جداگانه شناخته می شوند: کمپوس اصلی، کمپوس مدیکال و کمپوس جنوبی.

کمپوس اصلی دانشگاه منچستر در وسط شهر و در محل ساختمان‌های تاریخی و زیبایی قرار دارد. این کمپوس دارای بیش از ۲۰ مرکز تحقیقاتی است که در زمینه‌های مختلفی مانند علوم پایه، علوم پزشکی، فناوری، انرژی، محیط زیست و غیره فعالیت می کنند. همچنین، این کمپوس دارای یکی از بزرگترین کتابخانه‌های دانشگاهی اروپا با بیش از ۴ میلیون کتاب و منابع آموزشی است.

کمپوس مدیکال دانشگاه در شمال شرقی شهر و در محل بیمارستان‌های بزرگی مانند بیمارستان رویال اینفرماری و بیمارستان سینت مری قرار دارد. این کمپوس دارای فعالیت های بسیاری در زمینه علوم پزشکی، بهداشت عمومی و پزشکی تجهیزات پزشکی است.

کمپوس جنوبی دانشگاه در جنوب شرقی شهر و در محل یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی اروپا در زمینه‌های مواد و فناوری قرار دارد. این کمپوس دارای ۴ مرکز تحقیقاتی مستقل است که به طور جداگانه در زمینه‌های مختلف مانند مواد، نانوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و غیره فعالیت می کنند.

پیشرو در تحقیقات علمی

این دانشگاه در زمینه‌های مختلفی از جمله فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، علوم مهندسی، ریاضیات، علوم اجتماعی و انسانی و غیره فعالیت می کند. همچنین، دانشگاه منچستر نه تنها  یکی از بهترین ها برای تحصیل در انگلستان بلکه دارای یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین مراکز تحقیقاتی در زمینه انرژی در اروپا است.

دانشگاه منچستر همچنین از برترین دانشگاه‌های جهان در زمینه تحصیلات پسادکتری است. این دانشگاه در برنامه‌های تحصیلات پسادکتری در زمینه‌های مختلفی مانند علوم پایه، علوم پزشکی، فناوری، مهندسی، علوم اجتماعی و غیره فعالیت می کند.

در کل، یکی از دانشگاه‌های برتر جهان با محیطی پویا و جذاب است که دانشجویانش را با امکانات فراوان و برنامه‌های تحصیلی و پژوهشی متنوعی به سوی دستیابی به دانش و تخصص می‌کشاند

برای دسترسی به سایت دانشگاه منچستر، می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://www.manchester.ac.uk/

دانشگاه منچستر | Manchester University | کشور انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *