برای گذراندن اوقات فراقت، ملاقات دوستان و آشنایان، شرکت در رویدادهای کاری، علمی یا ورزشی، سفر های کاری یا تفریحی و درمان پزشکی می توانید ویزای توریستی انگلستان را دریافت کنید. برای دریافت این ویزا نیازی نیست دوست یا آشنا در کشور انگلستان داشته باشید. ویزا به صورت ۶ ماهه صادر می شود و قابل تمدید است. در ادامه این مقاله همه شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی گفته شده است، پس همراه ما باشید.

شرایط اخذ ویزا

برای اخذ ویزاهای تجاری و بازدید انگلستان باید حتما از خانواده خود دعوت نامه داشته باشید. اما برای تفریح و گردش در کشور انگلستان، نیازی به دعوت نامه نیست و فقط برنامه سفر و منابع مالی شما در نظر گرفته خواهد شد. در صورتی که میزان منابع مالی شما با برنامه سفرتان مطابقت نداشته باشد، درخواست ویزای شما رد خواهد شد. منابع مالی مورد نیاز باید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان باشد. همچنین باید ثابت کنید که پس از اتمام مدت اعتبار ویزای خود این کشور را ترک خواهید کرد و قصد اقامت بیشتر در این کشور را نخواهید داشت.

انواع ویزای توریستی انگلستان

با هدف بازدید از خانواده

متقاضیانی که با هدف بازدید از خانواده خود می خواهند به کشور انگلستان سفر کنند، باید درخواست ویزای توریستی بازدید از خانواده را ثبت کنند. برای اخذ این نوع ویزا باید از خانواده خود در انگلستان دعوت نامه معتبر دریافت کرده باشید.

تفریح و گردشگری

برای اخذ این ویزا نیازی به دعوت نامه ندارید و فقط به برنامه سفر و منابع مالی ما توجه می شود.

با اهداف تجاری

متقاضیانی که با هدف شرکت در همایش ها، سمینار ها یا جلسات تجاری می خواهند به کشور انگلستان سفر کنند برای اخذ این نوع ویزا باید دعوت نامه معتبر از طرف شرکت برگزار کننده همایش یا سمینار ارائه کنید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی انگلستان

  • گذرنامه معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • فرم درخواست ویزا
  • اصل و ترجمه مدارک نظیر: کارت ملی و کارت پایان خدمت
  • مدارک تمکن مالی و گردش حساب ۶ ماهه اخیر
  • مدارک مربوط به اموال و دارایی
  • ارائه پاسپورت های منقضی شده تا ده سال گذشته
  • دعوت‌نامه معتبر (در صورت وجود)

برای اطلاع از سایر مدارک مورد نیاز، می توانید به بخش مشاوره و رزرو وقت مراجعه کنید.

مراحل اخذ ویزای توریستی انگلستان

  1.  افتتاح حساب کاربری در سایت کارگزاری ویزای انگلستان
  2. انتخاب نوع ویزا و تعیین وقت سفارت
  3. پرداخت هزینه های مربوط به بررسی مدارک و انگشت نگاری
  4. دریافت شماره پیگیری پرداخت هزینه ها
  5. مراجعه حضوری به سفارت انگلستان به همراه مدارک مورد نیاز
  6. پیکاپ پاسپورت جهت الصاق

زمان مورد نیاز

مقاضی پس از ارائه مدارک خود به سفارت انگلستان باید به سفارت این کشور جهت انگشت نگاری مراجعه کند. جواب درخواست ویزا، بین ۲ تا ۳ هفته صادر می شود. اگر مدارک ارائه شده ناقص باشد ممکن است این مدت بیشتر شده و حتی درخواست ویزا ریجکت شود.

اعتبار ویزا

ویزای توریستی انگلستان با توجه به نوع و درخواست متقاضی می تواند به مدت ۶ ماه، ۱ سال، ۲ سال، ۵ سال و ۱۰ سال صادر شود. متقاضیان در این زمان می توانند بدون محدودیت و به صورت پیوسته در کشور انگلستان اقامت داشته باشند.

دلایل ریجکت شدن درخواست ویزای توریستی انگلستان

۱.      در صورتی که مدارک اشتباه یا جعلی ارائه کنید.

۲.      در صورتی که نوع ویزای توریستی خود را اشتباه اعلام کنید.

۳.      در صورت عدم توانایی در پرداخت هزینه های اقامت در انگلستان در مدت زمان ویزای درخواستی.

باید در نظر داشته باشید که امکان اعتراض به ریجکت شدن ویزای توریستی انگلستان وجود ندارد، اما می توانید با ارسال ایمیل اعتراضی به سفارت انگلستان، به افسر ویزا ثابت کنید که اشتباه کرده است. سپس ایراداتی که در پرونده شما وجود داشته را رفع کنید و دوباره درخواست اخذ ویزای توریستی خود را ارسال کنید. .

تمدید مدت ویزا

ویزاهای توریستی انگلستان معمولا به مدت ۶ ماه صادر می شود. متقاضیان می توانند برای مواردی از جمله ادامه روند درمانی و … قبل از پایان مدت ویزا برای تمدید آن اقدام کنند. در نظر داشته باشید که برای تمدید ویزا باید افسر پرونده خود را متقاعد کنید که هنوز نیاز به ادامه حضور در کشور انگلستان دارید. اگر ویزای شما به صورت ویزای توریستی گردشگری انگلستان باشد، به هیچ عنوان نمی توانید آن را تمدید کنید.

اجازه کار با اخذ ویزای توریستی انگلستان

متقاضیان برای دریافت اجازه کار فقط، باید ویزای کاری انگلستان را اخذ کنند.

ویزای توریستی انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *