اخذ ویزای توریستی آمریکا برای مقاصدی چون: گردشگری، ملاقات خانواده و دوستان و بازدید های تجاری کاربرد دارد. مدت اعتبار این ویزا معمولا ۶ ماه است و برای اقامت کوتاه مدت در آمریکا است. با اخذ ویزای توریستی آمریکا نمی توان به کار یا تحصیل در این کشور پرداخت. در ادامه این مقاله انواع ویزای توریستی آمریکا و شرایط اخذ آن را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

انواع ویزاهای توریستی آمریکا

ویزای B1 آمریکا

متقاضیانی که با اهداف تجاری و به صورت موقت وارد آمریکا می شوند، باید ویزای توریستی B1 آمریکا را دریافت کنند. ویزای توریستی B1 آمریکا برای مواردی همچون: فعالیت های تجاری، اقتصادی، انجام مذاکرات قراردادها، شرکت در سمینار ها و کنفرانس ها، همکاری تجاری در تاریخ های مشخص شده کاربرد دارد.

ویزای B2 آمریکا

متقاضیانی که می خواهند به طور موقت و برای گردش، تفریح، دیدار دوستان و آشنایان، شرکت در برنامه های بشر دوستانه و انجام معاینات پزشکی وارد کشور آمریکا شوند باید ویزای توریستی B2 آمریکا را اخذ کنند.

ویزای توریستی سینگل

هر دو ویزای توریستی B1 و B2 آمریکا می تواند به صورت یک بار ورود و با مدت ۶ ماه صادر شود که در دسته ویزای های توریستی سینگل آمریکا قرار می گیرند.

ویزای توریستی مولتی

ویزا های توریستی B1 و B2 آمریکا بر حسب نوع درخواست متقاضی می توانند به صورت مولتی هم صادر شوند که به صورت چند بار ورود هستند و مدت اعتبار آن ها طولانی و تا ۱۰ سال است.

شرایط دریافت ویزای توریستی آمریکا

  • داشتن وابستگی به کشور محل تولد خود
  • تمکن مالی کافی
  • اثبات این موضوع که قصد اقامت در کشور آمریکا را پس از پایان اعتبار ویزای خود را ندارید.

مدارک مورد نیاز

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی اشتغال به کار
  • ارائه برنامه سفر
  • پاسپورت های قدیمی و تاریخچه سفر های گذشته

البته برای تکمیل مدارک مورد نیاز برای درخواست، مدارک و فرم های دیگری هم مورد نیاز است که با مراجعه به بخش مشاوره و رزرو وقت می توانید از آن ها اطلاع پیدا کنید.

مراحل اخذ

  • تکمیل آنلاین فرم درخواست
  • دریافت وقت سفارت آمریکا برای انجام مصاحبه
  • آماده شدن برای مصاحبه و پرداخت مبلغ مورد نیاز برای مصاحبه

مدت زمان صدور ویزا

سفارت تا ۳۰ روز پس از ارائه درخواست و انجام مصاحبه به پرونده های ویزاهای توریستی رسیدگی کرده و برای افراد واجد شرایط ویزا صادر می کند. اما برای بعضی پرونده ها این زمان ممکن است به ۶ ماه نیز برسد.

تمکن مالی

بر حسب مدت زمان سفر شما می تواند متغیر می باشد. گواهی تمکن مالی می تواند تاثیر زیادی در متقاعد کردن افسر پرونده برای اخذ ویزا داشته باشد به این معنی که شما از عهده مخارج سفر خود بر خواهید آمد و سر بار دولت آمریکا نخواهید شد. برای اثبات تمکن مالی باید گواهی گردش مالی حساب های بانکی و یا اسناد دارایی های خود را ارائه کنید. مثلا برای یک سفر ۱۵ روزه به کشور آمریکا حداقل ۴ تا ۵ هزار دلار آمریکا برای تهیه بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل، بیمه درمانی، هزینه های سفر و … مورد نیاز است. اگر رزرو بلیط رفت و برگشت و هتل قبل از مراجعه به سفارت انجام شود می تواند تاثیر مثبتی روی افسر سفارت بگذارد.

اگر برای بازدید از دوستان یا خانواده خود نیازمند اخذ ویزا هستید، با ارائه دعوت نامه معتبر و اثبات این که خانواده شما توانایی تامین شما از نظر مالی و محل اقامت در طول سفر را دارند می توانید به راحتی افسر سفارت را در زمینه صدور ویزا قانع کنید.

هزینه مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی آمریکا

هزینه مورد نیاز ثابت و ۱۶۰ دلار است که برای بررسی درخواست شما توسط سفارت دریافت می شود و در صورت ریجکت شدن درخواست شما بازگردانده نمی شود. همچنین به دلیل عدم وجود سفارت این کشور در ایران، هزینه سفر به کشورهای همسایه برای وقت سفارت، به هزینه های دیگر فرآیند صدور ویزا اضافه می شود.

اعتبار ویزا

مدت اعتبار بسته به شرایط متقاضی می تواند بین ۶ ماه تا ۱۰ سال متغیر باشد. باید در نظر داشت که به علت عدم وجود روابط دیپلماتیک بین کشورهای ایالات متحده و ایران ویزاهای صادر شده برای ایرانیان از نوع سینگل بوده و اعتبار آن حداکثر ۶ ماه است.

دلایل ریجکت شدن

  1. عدم وجود تمکن مالی کافی
  2. باردار بودن متقاضی و یا همسرش
  3. داشتن پرونده مهاجرتی همزمان با درخواست ویزای توریستی
  4. عدم توانایی در اثبات این که شما پس از پایان سفر به کشور خود بازخواهید گشت.

دریافت اقامت دائم آمریکا

باید در نظر داشت که ویزای توریستی آمریکا به صورت اقامت موقت در این کشور است و اگر افسر سفارت متوجه قصد شما برای ادامه اقامت در کشور آمریکا پس از اتمام اعتبار شود، درخواست ویزای شما را ریجکت می کند. بنابراین امکان اقامت دائم در کشور آمریکا با اخذ ویزای توریستی امکان پذیر نیست.

ویزای توریستی آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *